Opačný prúd

Renault_Twingo (5)

Opačný prúd

Renault pri tretej generácii kultového malého modelu Twingo opustil koncepciu s motorom vpredu a použil motor uložený za zadnou nápravou a poháňajúci zadné kolesá. Dôvodom je vývojová a výrobná kooperácia so značkou Smart koncernu Daimler-Benz. Nové Twingo aj modely Smart novej generácie budú mať rovnaké ústrojenstvo pohonu. Kvôli novej koncepcii má najmenší Renault výlučne päťdverovú štvormiestnu karosériu. Hoci je dĺžka 3,59 m oproti predchodcovi menšia o 10 cm, predĺženie rázvoru o 12 cm (2,49 m) umožnilo vytvoriť o 22 cm dlhší vnútorný priestor kabíny. Batožinový priestor má kvôli vysokej podlahe základný objem iba 219 dm3. Na pohon slúži benzínový trojvalec s objemom 1,0 litra a výkonom 52 kW (71) alebo prepĺňaná verzia s objemom 0,9 litra a výkonom 66 kW (90 k). Prevodovka je 5-stupňová manuálna, na želanie 6-stupňová s dvoma spojkami. Široké možnosti individualizácie okrem dekoračných polepov na karosériu zahŕňajú napríklad elektricky ovládanú zhŕňaciu plátennú strechu a systém infotainmentu R-Link.

Renault_Twingo (1)