V posledných rokoch vidíme, ako majú k sebe šport a online hazard čoraz bližšie. Obom stranám však toto spojenectvo vyhovuje.
Či sa nám to páči, alebo nie, tak šport a online hazard majú k sebe čoraz bližšie. Šport profituje vďaka peniazom z online hazardu a online hazard profituje z hráčov, ktorí sa k nemu dostávajú zo športového prostredia. Už ani neplatí, že šport a online hazard sa líšia v tom, že na šport sú potrebné schopnosti a tréning, kým hazard je len čisto o šťastí.
V roku 2012 súd v Brooklyne rozhodol, že poker (samozrejme aj vrátane jeho online podoby) je hrou, v ktorej viac rozhodujú zručnosti a schopnosti hráča, než náhoda a šťastie. Neplatí to, samozrejme, v prípade každej hazardnej hry na internete, no aj tento a podobné verdikty v zámorí či na starom kontinente čiastočne zmenili pohľad ľudí na hazard.
V posledných rokoch navyše sledujeme nový trend, že športové hviezdy podpisujú sponzorské kontrakty so spoločnosťami ponúkajúce online (hazardné) hry. Tvárami pokrovej herne PokerStars sa takto napríklad stal azda najznámejší futbalista na planéte Cristiano Ronaldo ale i tenisti Rafael Nadal a Boris Becker. A ľudia veria, že by nepropagovali niečo škodlivé.
Môžeme však zájsť ďalej. Veľké spoločnosti nesponzorujú len jednotlivcov, ale aj celé tímy. Britské 32Red.com Casino je napríklad oficiálnym sponzorom futbalového tímu Leeds United. A okrem tímov sa sponzorujú aj športové udalosti. Betfred je dlhoročným sponzorom a partnerom Svetového šampionátu v snookri. Môžeme sa pýtať, kde by sme boli bez peňazí z týchto spoločností.
Prečo vlastne online hazardné spoločnosti sponzorujú šport? Je to pre nich skvelá príležitosť osloviť svojimi produktmi ľudí, ktorí doposiaľ žiadnu z online hier nevyskúšali. Môžu im ponúknuť bonus bez vkladu, bezplatné zatočenia či iné výhody. A sponzoringom športu vzbudzujú v očiach fanúšikov väčší punc dôveryhodnosti, než iné podobné spoločnosti.
Toto spojenectvo je však výhodné aj pre samotnú online hazardnú spoločnosť. Športoví fanúšikovia majú totiž k online hrám podstatne bližšie, než napríklad milovníci opery. Trh napríklad v online kasínovom alebo v pokrovom prostredí je už totiž viac či menej rozobraný a spoločnosti hľadajú nové a nové cestičky, ako dostať svoje produkty k novým hráčom.
Budúce roky zrejme nič nezmenia na súčasnom trende a šport a online hazard budú mať k sebe naďalej veľmi blízko. Pravdou je, že bez peňazí, ktoré do športu „nalievajú“ online hazardné spoločnosti, by mal šport inú podobu, než akú má dnes. Spokojné sú však obe strany – hazardné spoločnosti i spoločnosti, ktoré sa pohybujú v športe. A čo na to fanúšik?