Máte dobrodružnú dušu a milujete adrenalínové športy? Tak sa za najnovším dobrodružstvom vyberte na štvorkolesovom tátošovi, ktorý výzorom aj vlastnosťami je taký ako vy: dobrodružný, športový, elegantný.
Jazdné schopnosti najnovšieho francúzskeho crossoveru Renault Kadjar si automobiloví nadšenci mohli po prvýkrát vyskúšať ešte začiatkom leta v Španielsku. My sme ho v auguste otestovali v krajine medzi Tatrami a Dunajom – z pohľadu ľudí, ktorí milujú rušné ulice miest i divokú prírodu.
Pohodlná jazda
Našu dobrodružnú cestu sme odštartovali ráno v Bratislave počas najväčšej dopravnej špičky. Napokon, práve dlhé čakanie v kolónach najlepšie preverí nielen trpezlivosť vodiča, no najmä pohodlie štvorkolesového kamaráta… A francúzsky krásavec nesklamal. Jeho rafinovaný interiér, kombinujúci eleganciu so športovým duchom, poskytuje dostatok priestoru pre pasažierov v prednom aj zadnom rade. Podobne komfortne možno ovládať dotykovú obrazovku na palubnej doske, ladenej v elegantnom konzervatívnom dizajne. Športový dojem zasa podčiarkuje robustný dizajn riadiacej páky.
Miluje zákruty
Počas jazdy nás potešila pomerne nízka spotreba nafty, ako v „pomalých“ uliciach Bratislavy, tak i na diaľnici, keď sme za Trnavou mohli viac pritlačiť na plyn. Vtedy sme si tiež uvedomili, že po celý čas sme vlastne nepočuli motor – ani pri vyšších otáčkach – a okolitý hluk sme nemuseli „vyrovnávať“ hudbou z rádia. Keďže nás zaujímalo, ako Kadjar zvláda menej frekventované vedľajšie cesty a zároveň sme si chceli obzrieť aj zrúcaniny Čachtického hradu, zastavili sme sa v dedinke Višňové pri Novom Meste nad Váhom. A Kadjar na cestách plných zákrut obstál skvele, ba aj na „divokej“ trase lesom. Pri Drietomej sme sa opäť vrátili na diaľnicu a pokračovali na Oravu, kde sme prvú časť výletu ukončili pod Oravským hradom.
Športový elegán
Ďalšiu „etapu“ sme smerovali po trase Podbiel – Zuberec – Liptovské Matiašovce až ku Liptovskej Mare. Odtiaľ sme po krátkej vodno-slnečnej zastávke pokračovali do Vysokých Tatier, tam nás totiž na ďalší deň pri Štrbskom Plese čakal bungee jumping zo skokanského mostíka K-120 do hĺbky sedemdesiatich metrov. Auto sa ukázalo ako skvelý spoločník, keď nás perfektne reprezentovalo aj medzi luxusnými autami pred hotelom na brehu romantického tatranského plesa. Bungee jumping sme prežili, a tak sme mohli pokračovať v ceste do Nízkych Tatier, kde na nás čakal výstup na Chopok.
Po Chopku sme kondíciu nášho francúzskeho tátoša preverili jazdou do Banskej Štiavnice – početné zákruty, brzdenie i akcelerácie… to všetko bola pre Kadjar hračka. A pri štiavnických jazerách sa opäť blysol – mnoho ľudí viac ako príroda zaujal práve „galský“ crossover.
A ako dopadla záverečná fáza nášho testu? Aj cestou späť Renault Kadjar presviedčal, že ho budú milovať ľudia so zmyslom pre dobrodružstvo a zvýšenú hladinu adrenalínu. Športovou eleganciou i all-road schopnosťami ponúka skutočný zážitok z jazdy.
Tomáš Szmrecsanyi
foto Renault
Septembrové číslo GOLDMAN (2015)