Elektrický doping

VW_Golf_GTE (4)

Elektrický doping

Volkswagen od jesene doplní športové duo GTI/GTD v modelovom rade Golf o tretiu verziu GTE. Na zlepšenie jazdnej dynamiky bude využívať elektrickú podporu. Inovatívne ústrojenstvo pohonu plug-in hybrid kombinuje turbokompresorom prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) s elektromotorom 75 kW a špeciálnou 6-stupňovou prevodovkou DSG s troma spojkami. Zdrojom energie pre elektromotor je lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 8,8 kWh, uložená pod zadnými sedadlami. Batéria sa dá nabiť z bežnej elektrickej siete v domácnosti za 3,5 hodiny. Systém pohonu umožňuje tri režimy jazdy. S úplne nabitou batériou môže Golf GTE jazdiť výlučne s elektrickým pohonom rýchlosťou do 130 km/h na vzdialenosť 50 km, čo postačuje pre každodennú mestskú premávku. V hybridnom režime benzínový motor podporovaný elektromotorom umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy. Pri brzdení a spomaľovaní elektromotor funguje ako generátor a dobíja batériu. So spaľovacím motorom Golf GTE dosahuje maximálnu rýchlosť 222 km/h. S plne nabitou akumulátorovou batériou a plnou nádržou na benzín s objemom 40 litrov má  hybridný Golf kombinovaný dojazd vyše 900 km.

VW_Golf_GTE (5)

Kamil Pecho